På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 15 november 2014

Julgranspynt


Dessa julgranshängen köpte jag förra året på Åhléns. Vinterdjur som träfigurer. Verkligen jättefina! Det fanns några fler motiv och jag letade halvt ihjäl mig efter fler; alla butiker i Göteborg med omnejd och även i Uddevalla. Då de hade haft problem med leveranserna fick jag inte tag på fler. Mycket besviken då jag hade velat ha minst lika många till att hänga i granen. 

I veckan fick jag ett utskick från Åhléns med jultema. I denna tidning gjorde de reklam för fler träfigurer; räv, domherre, säl och en vit björn. På flera uppslag dessutom. Perfekt tänkte jag. Nu får jag tag på några fler. Så i förmiddags ringde jag till city och frågade om de ännu fanns i butiken. Då berättar hon att det är bara Stockholm som kommer ha dessa figurer. VA?????? Expediten höll med. Ställde sig också frågande till hela upplägget. Särskilt då utskicket går ut till alla kunder med Åhlénskort. Så jäkla dålig reklam för affären. Fy skäms på er. Hälsningar en kund på landet. 

//A

1 kommentar: