På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 20 november 2014

Tre trötta


En torsdag. Nils skippade sin orienteringsgympa för han är förkyld och hängig. Jag skippade min tennismatch för jag har ont i halsen. Alla är lite trötta. Mörkt på morgonen och mörkt på kvällen. Det som lyste upp min eftermiddag var Sigges kommentar i bilen när jag hämtat dem på fritids;

Åh, mamma! Idag har det hänt något fantastiskt! Efter lunchen gick vi till skolbiblioteket för första gången!

Hjärtat. 

//A
(kuddarna i soffan är äntligen inlämnade för omklädnad, därav en oerhört matchande filten som ungarna sitter på)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar