På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 7 november 2014

Fredagssvep vecka 45


Här är Sigge inne på sin andra portion kvällsmat. En kvart innan åt han en portion köttbulllar och stuvade makaroner. Egentligen åt han två portioner av den rätten. Sedan filmjölk och flingor på det. Och ett avsnitt av My Little Pony på det.  


Och idag på hälsosamtalet hos skolsköterskan hade han vuxit fyra centimeter sedan början av juni. Anar att matintaget förklaras av det. 


Dags för nya böcker. Vi lånade fyra stycken "extra lätt att läsa". Motiverad är han iallafall. Men det är en bra bit kvar. Har beställt en Ellen och Olle - kan skriva och läsa. Visar han samma intresse som för siffrorna kanske vi har en chans.


Bild från www.adlibris.com


Kladdkakans dag. Även hos oss. Satsade på recept från matgeek. Blev god. Med mycket chokladsmak. Nästa gång skall jag pröva att göra egen nutella. Fick också massa tips på bubbel inför nyår. 


Funkade till tacosen ikväll. Jepp, barnens val. 


Mitt val. Vilken lyx när den dyker upp i brevlådan. Karamellen måste läsas noggrant. I sällskap med en kopp te. Eller två. Ostörd. Två barn i säng sedan länge och mannen på pokerkväll. Gött. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar