På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 5 november 2014

Har ni firat Halloween?


Det har vi. I år var vi lite mer förberedda än förra året med dräkter och annat. Så som godis. Och bus. 


Vi fick tag på en jättefin, stor pumpa som Sigge designade ansiktet på. När de båda till slut kom överens om motivet. Tänkte ett tag att det nog inte blir något med det. Suck. 


Häpp, här är resultatet. 


Efter fredagens bravader firade vi lite mer med kusinerna Ella och Moa på lördagen. De hade fixat god efterrätt; cupcakes som var dekorerade i rosa eller svart frosting. Så coolt. Och en spökig kladdkaka. 



Inte är orange min favoritfärg direkt men lite får man stå ut med, emellanåt. Ljusfatet med spökljus och Sigges fina Halloweenpyssel från förra året fick vi plocka fram. Och så servetter på det. Det räckte gott. 

Undra om det är dags för att jag själv klär ut mig nästa år? 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar