På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 13 november 2014

Handbollsmålvakt


Hela veckan har det spelats skolhandboll. Olika årskurser på olika dagar. Igår var det Nils tur. Han har berättat att klassen har tränat på rasterna i flera veckor och han har längtat efter turneringen. Jag hade möjlighet att kika förbi på första matchen och Nils stod i mål. Han gjorde en grym insats. Min Nils som aldrig spelat handboll en endast gång. Räddade flera riktigt tuffa bollar. Matchen var jämn men tyvärr förlorade de med ett mål. På kvällen var han så trött så han nästan grät innan han somnade. Och i eftermiddags kom han fram till att han nog skulle vilja pröva handboll. Blir så glad så glad; att han har en sådan positiv inställning till nästan allt och ser möjligheter överallt. 
//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar