På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 2 februari 2014

Pulkaåkning och korv


I lördags hängde vi med grannarna på utflykt. Det blev pulkaåkning och korvgrillning i skogen en kort bit bort. Backarna är hur långa som helst vilket är både bra och dåligt. Bra att det blir långa härliga åk. Dåligt att det tar både tid och kraft att ta sig upp till toppen igen. Men ungarna kämpade på bra tyckte jag.


Sigge körde i det mesta som fanns att köra på. Både den enda stubben och ner i det djupaste diket. Surade och bölade en stund under någon gran eller annat och sedan anslöt han med oss andra igen. Härligt med humör. Alltså. 


Några fick slita hårdare än andra. 


Nils; dyngblöt från topp till tå. Trodde att han skulle klara sig med ett ställ men det gick inte. Ännu ett är inköpt med hög vattenpelare så vi klarar kommande skidsemestern också. Den längtar vi till!

Kvällen avslutades med mys framför Mellon. Jag sprang mellan den och tvättmaskinen. Det är verkligen mysigt med eldning ute men fy farao vad kläderna luktar efteråt. Hela huset stank. Nästan så det inte är värt det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar