På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 13 februari 2014

Lödöse museum


Aktiviteterna fortsätter och idag tillsammans med familjen A. Vi åkte över älven och besökte Lödöse och Lödöse museum som finns där. Ett medeltidsmuseum som bjöd på både en spännande utställning i Hedenhösanda och en kreativ pyssel- och lekhörna med både ett skepp och ett hus. Där fanns massor av svärd, sköldar och utklädningskläder. En tipspromenad blev det också och en Hedenhössamling ledd av personalen på plats. Vi blev där i många timmar.




Pysselhörnan med bla. kotteverkstad, sköldtillverkning och annan färgläggning med temat medeltiden. Och bibliotek med en läshörna med massor av barnböcker på temat. 


På museet fanns bara ett café som serverade fika så vid lunchtid tog vi en tur i samhället (200 meterstur med bilen) och hamnade på Lödöse Pizzeria. Där blev det just pizza och köttbullar och mos. Sedan åkte vi tillbaka och var med på Hedenhössamlingen. 

Väl hemma har gänget lekt riddare hela eftermiddagen och gjort fina sköldar. Härligt när de blir inspirerade till lek. Vi har redan planerat in att åka dit sommartid för det fanns en stor, härlig trädgård utanför som såg så inbjudande ut. 

2 kommentarer:

  1. Då åkte ni förbi mitt jobb!!!!! Såg du COOP i Älvängen?! Bredvid där jobbar jag, så jag åker den vägen vaaaaarje dag... Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag visste inte ens om det muséet. Kram Lisa

    SvaraRadera