På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 31 januari 2014

Fredagssvep vecka 5


Varje vecka är vi på biblioteket en sväng. Nils går till sin flöjtlektion och jag och Sigge lånar böcker en stund. Här kikar vi på en tjej som uppträdde på scenen då det var någon typ av uppträdande och sång denna kväll. Och när vi åkte hem berättade Sigge att han nog vill börja sjunga. Men att jag måste hjälpa honom och träna på att "rösta". Antar att han menar att använda sin röst, att sjunga. Sötproppen min.  


Nils strävar och är ivrig. Vi är så glada att det är så. Men han vill inte att vi ska vara i närheten. Han stänger dörren och fixar och flöjtar. Och jag fotar i smyg och står och trycker bakom dörrkarmen. 


Fredag är sushi-fredag. Vi bara knökar i oss, jag och Sigge. 


Och strax efter lunch kom invasionen. Sigge fick besök av en kompis och Nils hade med sig en kompis hem från skolan. Och strax efter kom tre tjejer i klassen och ringde på och så drog de ut. Till skidbacken. I vår trädgård. Hela eftermiddagen och kvällen igår kämpade Nils och Sigge med att skotta snö och fixa den. Idag har vi preppat den med vatten för att få till stabiliteten. Och sedan fortsatte de där ute hela eftermiddagen. 


Och sedan kom de in. Och käkade mellanmål och spelade spel en stund. Innan de gick ut igen. Älskar att det kommit snö. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar