På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 28 februari 2014

Fredagssvep vecka 9


Krokus på promenaden. Med löfte om vår. Byte dunjackan mot vårjackan när det var dags för förmiddagens ärenden. Snart är det dags för penséer i alla utomhuskrukor. Skall bara låta mars komma först. 


Så många bra appar det finns. Sigge tränar på att skriva bokstäver och siffror. Och Nils tränar på digitala klockan. Efter två minuter hade han fattat grejen men vill ändå träna mera.  


Bokrea. Detta är årets inköp. Nils fortsätter på samma linje med Lasse Maja böckerna och Sigge väljer som vanligt en dinosauriebok. Och en pysselbok blev det också till Sigge. Så han kan träna siffror med penna också. Jag tittade inte ens i reahögarna i butiken. För jag har insett att jag bara läser på sommaren. Resten av året blir det magasin och tidningar. Om ens det. 


Inget disco denna fredagskväll för Nils. Gårdagens och nattens magknip tar ut sin rätt. Och som han så riktigt resonerade blir det säkert fler discon på skolan. Vi har varit vägen om apoteket och inhandlat det som behövs för att få igång magen enligt doktorns rekommendationer. Hittills testar vi päron och aprikoser. Och avvaktar några timmar till. 



Har fått någon slags hang-up på sweatshirts. Vill bara ha mjuk och ledigt. Detta är nya favoriten. Med extra långa muddar med tummhål. Gilla. 

Bild från www.oiidesign. se

Vårens gympaskor och Nils har valt färg själv. Röda. Och Sigge valde mörkblå. Och så lite annat inför våren. Åh. Vad vi längtar.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar