På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 21 februari 2014

Fredagssvep vecka 8


Torsdagen fortsatte i samma stil som onsdagen. Hostigt. Trött. Frusen. Fick hoppa över tennisen igen. Det är då man gillar att få fina paket på posten. Min leverans från nordljus.net kom. 


Några tröjor och en helt underbar sjal. Jag ÄLSKAR sjalar. Och denna kommer bli vårens favorit är jag säker på. 


Sigge stannade också hemma igår. Dagen innan hade han varit trött och irriterad på förskolan och var tvungen att vila en stund på dagen. Så vi tog det lugnt. Jättelugnt. Det var mest sådana här aktiviteter hela dagen. Får superdåligt samvete över en sådan dag men när man är sjuk gäller ju andra regler. Jag låg mest i soffan och kollade OS.  


På kvällen ringde det på dörren och där stod min fina vän S som hade köpt de godaste kakorna till mig. Torra kakor som smakar choklad och lakrits. Mina favoriter. Som tröst. För att jag var sjuk. Tydligen hade hon själv också varit sjuk. Hoppas att någon köpt kakor till henne med. Hjärta. 


Sedan vid elva-tiden igår kväll vaknade Nils och hade magknip. Jajamensan. Och så vips hade vi lite magsjuka i huset. Vid sextiden i morse lugnade det ner sig. Uuuu, vilket tungt huvud jag haft idag. Hatar magsjuka, det är det värsta att få. Jag spritar och desinficeras som en galning. Stackars Nils; magknip och frossa. Det var ju bara att krypa ner bredvid honom i sängen och trösta och hoppas på det bästa. Och ännu har ingen annan av oss känt något. Givetvis har Sigge gjort några klassiska utspel i "låtsasmagsjuka" men det var ju väntat. Liksom. 


Men om vi bortser från gårdagens och dagens sjukdom är det iallafall så att vi idag har beställt vårt nya kök. Glad! Glad! Glad! Vid påsk är det tänkt att köket skall på plats. Så här kommer ett meddelande till mina svärisar; då kommer jag, Nils och Sigge till Smögen hela lovet. Så kan grejarna greja mest dom vill. Pappan får bo kvar i dammet. Han har ju inte påsklov som oss andra. Och sedan när det är klart skall kan vi dricka champagne i fina glas. Tyckte leverantören. 

Happy weekend!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar