På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 17 januari 2014

Fredagssvep vecka 3


Fredagen började med gråt. Sigge var helt förtvivlad och bölande och grät: "Jag har fått långt hår!" Stod en lång stund framför spegeln i hallen och tittade på sig själv och grät ännu mer och tycke synd om sig. Var bara tvungen att ta ett kort på honom. Och vi kan konstatera att luskamningen var INGET Sigge tyckte om. Och jag förstår honom. Lockar och tättandade kammar passar liksom inte ihop. Epidemier på både förskola och skola har det meddelats om. Tycker det här med luskamningen blivit något jag gör hela tiden. Oftast kammar jag inte utan benar upp håret och tittar med stark lampa och förstoringsglas. Som sagt; lockigt hår uppmuntrar inte till kamning. Efter duschningen var lockarna iallafall tillbaka. Och det stämde ju. Precis som jag lovat honom. 


Vi har också varit hos tandhygienisten och Nils har fyllt i sina gropiga tänder för att undvika att få hål i dem. Han var superduktig tycker jag som inte alls gillar att gå dit. Och det fortsätter här hemma med ständigt lösa tänder. De som äntligen lossnat sparas nu i en supergullig tandask. Köpte en till Sigge också. Snart kanske det är dags där med. 


Vi unnade oss lunch på Ikea idag eftersom vi hade ärenden i närheten. Nils brände av lite julklappspengar, intjänade veckopengar och läspengar (Vad är det? En annan gång.). Jag kom ur affären nästan tomhänt; ett block, ett paket servetter och två tidskrifssamlare slog jag till på. 


När vi kom hem skottade ligisterna hela uppfarten. Härligt för dem att få lite luft. Härligt för mig att slippa. Jag gick in och kokade mig te och fick en tyst och ensam stund i soffan. Hihi.  


Har varit på jakt efter en liten portmonnä. Och hittade alltså den sötaste.


Jag njuter av ranunklar. De är så ljuvliga tycker jag. Äntligen fanns de att hitta i blomsteraffären.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar