På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 10 januari 2014

Fredagssvepet vecka 2


Jo, vi känner oss lite iakttagna när vi äter. Ruth övervakar allt vi gör. Men visst är hon söt, vår Ruth.
De nya pärlhyacinterna är som ljuvligast när de är på gång att slå ut.


I julklapp blev jag bortskämd med bla en mörkblå mysdress. Älskar den. Har strosat runt i den halva dagen. En ledig fredag passar bra ihop med mjuka tyger. 


Fällen köpte jag inför julen. Hade tankarna på en stor fäll redan förra julen men det blev aldrig av. Tänker inte ha den framme hela året men ett tag till får den ligga framme. Färgen är fantastisk. 


Sigge har besök från förskolan denna helgen. Kurre Ekorre. Sigge är omhändertagande och Kurre har både fått frukost och fått undervisning i dinosauriernas liv. Ännu är detta ämne ett av Sigges stora intressen. Idag var två stycken med när vi handlade. Och i affären mötte vi en av Sigges förskolefröknar som hejade både på Sigge och på hans följeslagare. Som hon känner sedan innan. 


Sigge räknar. Och är väldigt bestämd med vad svaret är. Här gäller det kexen och hur många han har kvar att äta upp av sina fem. 

Strax väntar pastan. Skulle inte kunna leva mitt liv utan pasta. Vår familj älskar pasta.  


1 kommentar:

  1. Jag har oxå en sån där sångfågel från Kay Bojesen (Sunshine) men den har inte kommit fram ännu, ligger i sin låda, kanske skulle ta fram den nu efter "alla" julsaker!? Syns imorgon OCH på söndag! Kram

    SvaraRadera