På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 24 januari 2014

Fredagssvep vecka 4


Det allra viktigaste denna dag är att J äntligen kommer hem från sin jobbresa. Shanghai tur och retur. Om så där två timmar är det som vanligt igen. 14 dagar räcker gott. Som vi längtat. Puss. 


Har försökt mig på det här förut. Såg gräsligt ut med runda lappar på jeansen. Nu testar jag stjärnor istället. 


Hela dagen har vi bara varit. Jag och Sigge turnerade runt i vanlig ordning på förmiddagen och fixade saker som ej hunnits med under veckan. Vid lunch kom Nils hem. En sådan där skön eftermiddag med en salig blandning har vi haft; spel, pysselbok, pussel, fika och prat. Och så har vi lyssnat på Cornelis. Jättemycket. 


Alltså. Hur gulligt? Mina krulltottar. Hoppas att de kan uppskatta sina lockar och förstå hur fint det är. Hade själv problem med det där i yngre ålder. Men nu är jag glad åt dem. Ingen plattång i detta huset.


Damp ner en personlig bioinbjudan med förmingel i posten idag. Ta med en väninna var budskapet. Den lokala biografen var avsändaren. Jättetrevligt. Dock på en tisdag. Och tisdag är ju tennistisdag. Inget kan konkurrera med det. Nada. Sorry. Hoppas dock på nya inbjudningar och andra dagar. 


Anar att Sigge också utvecklat sitt Legointresse. Mycket av den varan nu. Idag tömde han kassaskrinet på varenda slant. Och fick sig en byggsats till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar