På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 5 januari 2014

Julafton 2013


Tänk att tomten också hittade till oss på Lanzarote på julaftonen. Strax efter frukosten kom tomten på besök och hade med sig några klappar var till barnen. Mycket uppskattat och fin service av resebolaget. 





Julaftonen spenderade vi  mestadels vid poolen för just på julaftonen var det vindstilla och 24 grader varmt. Faktiskt semesterns finaste dag. Även jag badade i poolen! Nils ville se Kalle Ankas jul så han och jag gick och kikade på det en stund. Ella och Moa julpysslade och sedan var det även dans runt granen men ingen av mina var intresserade av det. De badade istället. 



Morfar och Nils kikar i Nils julklapp. En bok om Star Wars. Den kommer ta ett tag att läsa vill jag tro. 


Julfina busungar innan vi skulle gå på julmiddagen. Pappan anslöt bara en kort stund för han började känna sig hängig på eftermiddagen och lagom till 22-tiden på kvällen var vi båda vuxna sjuka i magsjuka. Och så även morfar. Usch. Usch. Tolv timmar senare var det över. Antar att det var någon typ av matförgiftning och det var som tur bara tre av oss vuxna som åkte på det. Det är ju väldigt praktiskt med all-inklusive men jag antar att alla inte vet hur man sköter sin hygien när man äter i en buffé. Det såg jag tydligt tyvärr flera gånger. Anmärkningsvärt att vuxna människor inte har mer vett i skallen eller någon uppfattning om hygien i om med mat. Då var det sagt iallafall. Julaftonens ändrade planer innebar att det traditionella julklappsspelet fick vi skjuta på tills dagen där på. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar