På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 18 september 2011

En helg i rött

Den fjärde laserbehandlingen i ordningen gjorde vi i fredags. Och vi hoppas att det är den sista på ett tag. Kanske kan det bli fler när han blir äldre om det medfödda födelsmärke fortfarande är framträdande men det får vi ta ställning till då helt enkelt. Ingreppet är över på några minuter men kräver att Sigge sövs. Jag litar helt och fullt ut på alla läkare som har ansvaret men tycker ändå det känns väldigt oroligt kring just det momentet. Mammahjärtat slår lite extra fort... Alltid skönt när man skrivs ut från uppvaket igen. Sigge var som vanligt tämligen cool och lugn förutom när han upptäckte infarten de satt på foten. Den fick sköterskan ta bort illa kvick men oj vad det pumpade rött ur det lilla hålet. Jag fick lägga mig ner på Sigges säng en stund då kalabaliken var över och förbandet äntligen satt på plats. Lite känslig för det där röda helt enkelt!

På lördagen var det dags för mera rött. I form av KÄRLEK! Min söta kusin Hanna gifte sig med sin käresta Magnus och jag och systern med respektive fick vara med och fira dem på deras högtidsdag. Så vackert, så vackert! Tårar från och till hela dagen och kvällen. Gråter alltid på bröllop...kan liksom inte stå emot all kärlek som virvlar runt överallt. Återigen önskar jag herr och fru Sandberg en lycklig framtid tillsammans!


Dagen idag har varit seg! ;-) Jag körde inte igår utan förnöjde mig med både gott att dricka och dans. Yeah, vad jag dansade! Och buggade. Så roligt! Sent blev det så idag har jag inte varit utanför dörren utan gått runt i ej åtsittande kläder, ätit god fet pasta, sovit middag och inte gjort ett dugg. Sådana dagar behövs också ibland.


Ha en fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar