På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 9 september 2011

Utmaning

För ett år sedan gick det inte. Men nu är vi djupt inne i Mattisskogen där grådvärgar härjar. Så berikande för själen att läsa för Nils när kvällen kommer. En stund att minnas framöver. Tänker mycket på det här med framtiden. För 6-åringen. Idag kom han hem och berättade att efter lördag och sedan efter söndag då skall han räkna riktig matte i skolan har fröken lovat. För så skall det vara. Spännande och utmanande. Tycker jag iallafall. Och undrar om det kommer bli så hela tiden...

4 kommentarer:

  1. Åå vad jag hoppas att Nils "fröken" inte kommer att lägga fram en mattebok!
    Då blir faster mattelärare besviken.

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad värdefulla de där lässtunderna tillsammans med barnen är. Guldstunder som betyder så otroligt mycket. Och Ronja Rövardotter är´en av de där böckerna som stannar kvar.

    Jag håller tummarna för att det kommer vara spännande och utmanande hela tiden. Det är ju det vi alla hoppas på och önskar för våra barn.

    Ta hand om dig Anna och ha en fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Karin: hoppas på kaplastavar eller en affär eller så, eller hur?

    Lotta: gillar läsningen men oj vilket vågat språk (skitstövlar mfl.). Så där lagom på gränsen ibland och så en del nya; byk, ämbar...osv! :-) Men heja oss!

    kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Anna: Sonen som går i ettan har matteläxa varje vecka. Vilket han är mycket nöjd över.

    Han älskade Ronja när vi läste den för något år sedan, för övrigt. För att inte tala om Mio min mio... Och nu läser vi Loranga - galet kul!

    SvaraRadera