På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 7 januari 2010

Blää...

DET är det enda ordet som beskriver vad jag tänker, känner, luktar, ser, hör när jag hör ordet magsjuka. Den har kommit på besök, först smygande under natten, för att sedan visa sitt fula, fula tryne tidigt imorse...än så länge är bara Joakim drabbad...vi får väl se vad som händer de kommande dagarna. Usch, usch, usch! Tråkig start på det nya året och på första jobbdagen....Efter en hektisk dag med Nils och Sigge så känner jag mig rätt sliten nu...soffan nästa!
Fick mig några minuter på soffan då Sigge sov...visst är filten fin! Den fick Joakim av sin mamma i julklapp och rutorna som den består av har Joakims mormor en gång virkat...men hann aldrig färdigställa filten...det har Birgitta sysselsatt sig med under mörka kvällar här i höst. Väldigt roligt att ha en bit av mormors Karins arv i soffan, vi ser filten varje dag! Dessutom är den ju väldigt inne sedan en tid tillbaka! ;) Tack!
Då var det soffan nästa! Ciao!

1 kommentar:

  1. Åh nej....fy, hoppas ni andra klarar er och inte redan hunnit bli smittade. Är inte ngn trevlig sjuka det där inte. Många kramar♥

    SvaraRadera