På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 20 juli 2015

Shakespeare's Globe Theatre London



Det finns galet mycket att välja på i London. Vi valde en av dagarna att besöka Globe Theatre som ligger på Bankside dvs utmed floden på södra sidan av Themsen. Längs kanalen finns fina promenadstråk åt båda hållen med Tate Gallery och London Bridge strax i närheten. 


Att gå med på en guidad tur är det bästa sättet att få ut mest av ett museibesök tycker jag. Iallafall om det är vuxensemester. Guiden som tog vår tur bjöd på rolig och faktaspäckad information under 45 minuter. Antar att hon gjorde ett bra jobb när vi efter turen ville veta mer. Så nästa gång vi åker till London skall vi försöka få tag på biljetter till utomhusteatern. 



Vi skall också ta en tur längs Themsen i en sightseeingbåt. Denna gången spanade vi bara på dem på håll. Tack min älskling för en fantastisk resa.  

Nu blir det vanlig vardagsbloggning ett tag framöver. ;-)

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar