På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 11 juli 2015

Fortnum & Mason


De gröna kulörerna finns överallt. Harrods. Wimbeldon. Och så givetvis har också Fortnum & Mason sin egen. De har de till och med min favorittekannan i sin egen färg. Färgen är snygg tycker jag. 


Får det lov att vara ett picknickset? Detta var en av de små modellerna. Så ska det vara picknick med stil så hade detta varit perfekt. Och vi slog inte till. Trots att deras korgar kända. Som värsta superstars. 


Teerna med. Här gick jag runt en lång stund. Sniffade och beundrade alla burkar. För burkar fanns det i mängder. Mannen fattade ingenting. Som paradiset för mig. Slog till på te givetvis. Och en tesil med stil. 



Och sedan gick vi till deras café. Ett av dem. Där på glasscaféet slog på till. Mums. Visst är det en snygg meny. Missa inte F&M. 



//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar