På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 19 juli 2015

Annat smått och gott i London


Mitt första tips är att äta på The Ivy Chelsea Garden. Jättemysig restaurang. Vi var där en kväll och åt en helt gudomligt god middag. Buffelmozzarellan och sparrisen ovan var perfekt på alla sätt och vis som förrätt. Även tryffel- och pecorinobollarna slank ner. Sedan blev det mera gott. Här finns menyn. Det blev inte så många kort härifrån för jag hade fullt upp med all god mat och samtal med min J. 


Tipsar också om Tate Britsh och Tate Modern. Och att gå på bio någon kväll. Det gjorde vi och såg Mr Holmes.
  1. Long-retired and near the end of his life, Sherlock Holmes (Ian McKellen) grapples with an unreliable memory and must rely on his housekeeper's son as he revisits the still-unsolved case that led to his retirement.
 Väldigt passande.


Sedan finns ju Selfridges och att strosa i Covent Garden.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar