På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 7 juli 2015

Hurra för 40


Så var det dags för ännu en 40-årspresent. London och Wimbeldonbesök som jag fick av min fina man. London mötte oss med strålande sol och 25-graders värme. Hotellet The Mandeville hotel låg ett stenkast från Bond Street tubestation i området Marylebone och perfekt centralt med tillgång till allt. 


Hotellets gata var full av affärer och mysiga restauranger och pubar. Efter incheckningen gick vi till Aubaine och åt lunch. En fransk restaurang som finns lite överallt i London. Superfräsch mat. 


Vi bokade vårt hotell utan frukost. Tyckte frukosten var överprisad och att gå ut och äta frukost när det är vuxensemester är så lyxigt. Ni vet känslan att få sitta helt stilla och bara ha sig själv att tänka på. Gudomlig känsla. Överallt och strax i närheten av hotellet fanns frukostalternativ. Varje dag ett nytt ställe och varje gång var vi nöjda. 


Så mitt första tips är att bo i området Marylebone. En riktig höjdare. LOVAR en full guide gällande vårt Londonbesök. Och jag måste bara säga det. jag älskar London. 

//A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar