På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 16 juli 2015

Afternoon tea på Ladurée


Efter vårt förra Londonbesök gjorde mannen det klart för mig att han aldrig ville gå på afternoon tea någon mer gång. Inga problem alls för mig. Jag kan gå själv givetvis. Men nog veknade han direkt vi anlände London. Klart vi ska gå på afternoon tea lät det då. Och överallt går det att hitta. Denna gången blev det en fransk variant på fikat. Eller monterfikan som J kallade det. Kolla nöjdaste minen nedan. Allt var väldigt stylish och elegant. 


Kalaset började med två mindre mackor helt enkelt. Jag valde ost och skinka mina medan J valde ost och rökt lax. Sedan var det croissanter av alla möjliga sorter. Vanlig, socker, valnöt eller choklad. Vi valde en av varje sort. 


Understa fatet innehåll små goda bakverk. Hallon och citronpajen ovan var gudomligt god och chokladbakelsen nedan än godare. Någon slags hasselnötsdröm. J valde en marängbakelse med smak av rosenvatten. 


Slutligen toppades kalaset av två macarons. Jag satsade på lakrits och salt karamell och J på pistage och jordgubb/marshmallow. Sedan var vi mätta må jag lova.



//A

1 kommentar:

  1. Hej Anna. Vika upplevelserika semesterdagar ni haft. Förstår att tennisen var ren och skär livslycka för dig:) Jäkligt snygg tygkasse också! Ha en fortsatt fin sommar. Kram!

    SvaraRadera