På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 9 juli 2015

Liberty London



Det knarrar i golven och väggar och golv lutar lite åt alla håll. Mycket av det gamla är bevarat med mörkbrunt trä och snirkliga detaljer. Mycket fint att titta på och utsmyckningen i bakgrunden med deras kända tyger var väldigt pampig.


Överallt var det tennisfeber och så även här på Liberty. Vi satsade dock på en klassik fika med te och brownie i caféet några våningar upp. Deras afternoon tea som serverades på bordet bredvid såg god. 


Deras Gift Shop är väl värd ett besök tycker jag. Och om den fortfarande finns att se så rekommenderar jag också dokumentärserien som gick strax innan jul om varuhuset. Superbra. Var det på Kanal 7 kanske?

//A

1 kommentar:

  1. Nice! Det får nog bli en tur till London. Kan du barnvakta? Bildena känns igen från den braiga tv-serien om Liberty! Kram Sara

    SvaraRadera