På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 12 september 2014

Fredagssvep vecka 37


Oändligt många tomater. Tänk att fem plantor kan ge så många goda. Vi plockar av ideligen. Grenarna går till och med av pga tyngden. 


Vår egen Pippi Långstrump. Först i säng på kvällen och sist upp på morgonen. 


Det finns de som alltid älskar sitt jobb. För mig går det i vågor. Ibland tycker jag om och ibland gör jag det inte. Denna vecka när solen skiner och jag drar ut på exkursion med ett gäng glada och nöjda ungar då älskar jag mitt jobb. 



Morfar på snabbvisit på Barfotsgatan. Brunbränd och nöjd efter sin semester i Portugal. Snackar lite extra med Sigge som haft en tuff vecka i skolan och främst på fritids. Det här med uppfostran är så jäkla svårt. Balansen. Balansen. Ibland känner jag att jag har tålamod gång efter gång men ibland blir det övermäktigt att handskas med. Straff eller belöning. Eller bara prat, prat, prat. Som ibland känns som tjat, tjat, tjat. Och ilskna dagar blandas med underbara dagar. Suck.


Veckans träning har bland annat blivit ett intervallpass löpning. Som jag klarade. Så himla glad för det. För jag har usel teknik och känner mig mest klumpig i spåret. Men känner mig motiverad att göra det igen. Kul.

//A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar