På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 19 september 2014

Fredagssvep vecka 38


Vilken värme veckan har bjudit på. Så en glass till på stan hann vi med. Kanske säsongens sista? Och blogga hinns inte med alls när pappan är på veckolånga resor. Men vi har det bra. Killarna är så himla duktiga på att hjälpa till. Nils är helt suverän och vill gärna ta eget ansvar. Finast. 


Med mörkret kommer ljuslyktorna fram. Så mysigt. Dock är jag livrädd för att glömma och är lite väl på i att blåsa ut dem ideligen. 


I väntrummet funkar det alldeles utmärkt att läsa bilsportstidningar tycker Sigge. Han undrade hövligt om inte jag ville läsa tidningen men jag avböjde. Fick en mycket förvånad blick tillbaka. 


Fredagsmys med syster. Vi stack iväg och powerwalkade i Fontin i eftermiddags. Sedan hängde vi med hem och fortsatte fredagsmyset med klassikern tacos. Sigge har längtat hela dagen efter Ella och Moa. Redan igår eftermiddag startade faktiskt längtet.  


En annan som också har längtat är Moa. Hon längtar efter Nils. Och ikväll har hon suttit nära Nils och märk; hållt honom i handen hela tiden. Så gulligt. 



Ungar är roliga. Denna bilden är jätterolig tycker jag. Nils och Ella leker. Sigge spelar gitarr. Och dockorna på rad? En ögonblicksbild. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar