På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 21 september 2014

Äntligen Liseberg


Så har vi då äntligen besökt Liseberg. Säsongen har rullat på och de öppna dagarna blir färre för varje vecka. Men så fick vi till en dag och till ungarnas glädje med kusinerna. Sigge, Nils och Moa hand i hand. 


Sigge skrattade så han kiknade på vissa. Det var det fler som gjorde. Vi hade förbeställt expressbiljetter till ett åk med Helix och det var bara att glida förbi hela kön för att hoppa i en stol och spänna fast sig. Nils var jättetaggad men blev lite nervös halvvägs upp för trappan. Sedan kom han på andra tankar och så drog vi iväg. Gud! Vilket härligt åk! Vi skrek som galningar. Jag skrek som en galning. Så skönt att få skrika av sig. Direkt efter var J och Nils bara tvungna att åka Helix en gång till. 


Jag och Sigge satsade på Sagoslottet istället. Kanske inte lika hisnande men väl så mysigt. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar