På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 28 september 2014

Äntligen tennis för Sigge


Sigge på tennisbanan. Första träningen i lördags klädd i shortsen med fickor. Viktigt med fickor när det är tennis. Knappt att shortsen fick användas på fotbollsträningen härom veckan. För "det är ju mina tennisshorts!". 


Sedan åkte pappan och Sigge till sushistället och åt buffén igen. Precis som jag och Sigge gjorde dagen innan. Sigge älskar sushi. Och chokladsås. 


För er alla som inte har koll på Marvels superhjältar så är detta Captain Americas märke. Som han har på sin sköld. Så detta är alltså då en Captain America-tårta. Gjord av Sigge och pappan på lördag eftermiddag. 


Den tog vi med oss till fina vänner och bjöd på. Tog slut i ett nafs. Ungarna tog vid där det slutade och mindes Mallorca. Vilket tjatter. Värre än oss vuxna. Så härligt att träffas igen iallafall; god mat, glada barn, viktiga samtal och reseplaner. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar