På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 5 september 2014

Fredagssvep vecka 36


Utanför köksfönstret blommar min jätteverbena. Blommorna fullkomligt lyser lila. Ståtlig och späd på samma gång. 


Förra helgens trädgårdsröj innebar också att jag planterade höst i mina krukor. Det blev nästan ljung för hela slanten. Även här är färgen magisk. 


Och så blev det då en ledig fredag. Vi var två trötta som tog det lugnt, lugnt imorse. Fixade och grejade. Och sorterade fotbollskort. Resten av dagen har det varit full fart; flöjt och badminton...


...och tvätt givetvis. Och gruset förföljer mig. I botten på tvättkorgen låg en hög och retades.  


Vi har också ätit sushi. Sigge försåg sig. Ordentligt. Det blev två tallrikar sushi. Totalt 14 bitar. Tur det var buffé.


Och så har vi varit på biblioteket. Där lånade vi boken om Pinocchio. Har kikat på andra men de har inte verkat så inbjudande. Men denna var lagom mycket text och massor av fina bilder. Vill själv läsa den efter förra sommarens Italiensemester och besöket i Pinocchio-parken i Collodi. Efter det hämtade vi ett paket. Och lustigt nog hörde de ihop.

Nej, nu skall jag kolla klart på US Open; Peng mot Wozniacki. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar