På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 1 september 2014

Ett av helgens projekt


Alla gigantiska stäppsalvior grävdes bort och istället har jag nu planterat nya stäppsalvior. Av rätt sort! Dock inte då kortet togs. 


Svårt att se på bilden men den lila "trugen" är en av de största modellerna och då kan ni förstå att plantorna var stora. Nu får de växa i andra trädgårdar i Kungälv och Ytterby. 


Under våra klotlönnar har det varit tomt, tomt och jag har funderat länge på vad jag skall plantera där. Det löste sig i och med att jag flyttade ett gäng uppgrävda plantor. Blev jättebra tycker jag. Funderar på att trycka ner några vårlökar men kunde inte bestämma mig där i affären. Min osäkerhetsfaktor gällande trädgården är stor. Typ gigantisk. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar