På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 24 januari 2013

Hör du inte vad jag säger?

Jag gillar inte ouppfostrade ungar. Tänker att i mitt eget hus är det VÅRA regler som gäller. Punkt. Och undrar hur mina beter sig när de inte är hemma. Och tänker att när vi har besök får oftast gästens önskemål gå först innan ligisterna hugger in. Självklart! Eller? Jag hoppas innerligt att det är ett  mått på att det är på samma sätt åt andra hållet, att de visar en hövlig sida av sig själva på besök hos andra. Sedan kan det ju vara så att sån´t inte är viktigt alls för vissa. Som vänners dotter uttryckte det när det påtalades att hos oss får gästen välja först..."Det får inte jag göra hos dem!" Som sagt, jag gillar inte ouppfostrade ungar eller vuxna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar