På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 20 januari 2013

En lördag och en söndag i januari


På lördag slappade vi. Men efter en förmiddag och en eftermiddag med både god fika och "sova-middag-på-soffan" blev jag rastlös. Så typiskt att den känslan skall dyka upp när ledigheten och slappet är både behövligt och egentligen efterlängtat. 


Tro nu inte att det var jag som åt semlan. Det var mannen jag skämde bort. Jag gillar inte ens semlor (bra att veta för er som kanske skulle tro att så var fallet, gäller även chokladpudding...). Min melodi går mer i träningens tecken. Tre gånger denna veckan också. Grymt nöjd med mig själv. Bodypump-passet idag kommer plåga mig i flera dagar.


Sigge som bara ärver blev så glad för sin nya poliströja och har haft den på sig hela helgen. Ligisterna har varit småsega och kollat favoriten "Labyrint" massor av gånger och bara velat vara hemma och mest skrotat runt. Och jag gillar skrotning. 

Fin vecka på er och en extra kram och tanke till syster som börjar på sitt nya arbete imorgon hos Polisen! Lycka till!


1 kommentar:

  1. Jag har också tränat tre gånger den här veckan - heja oss!
    En semla skulle jag inte säga nej till, jag älskar semlor. Fast utan mjölk.

    SvaraRadera