På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 4 januari 2013

Fredagssvep vecka 1


Det gick fort att städa bort julen. Kanske berodde det på att jag inte fått fram så mycket av den. Julkänslan infann sig aldrig riktigt i år. Under dagarna med snö fanns den där ganska nära. Sedan som bortblåst. 


Nils saknade sin kyrka när kvällen kom idag. Lagom mycket mysljus. Den röda hade J som liten; nu har Nils fått den. Min svarta har Sigge på sitt rum. Känns fint.  


27 december. Suck. Kan lika gärna finnas hela året. Vet inte varför jag bryr mig. Gillar dem inte ändå. 


Kusinbesök i 3 dagar. De leker fint tillsammans, Sigge och Ingrid. Eller rättare sagt så är inte Ingrid svårflörtad med vad Sigge vill bestämma att de skall leka. 


Julklapp till mannen. Och hoppsan! till frugan med. Det värsta är att vi aldrig kommer till ett avslut. "Bara ett till..."

Bild från www.cdon.com

Vi chansade lite. För vi vuxna gillar ju brädspel. Så Nils fick klassikern i julklapp. Fast det inte stod på önskelistan. Och han älskar det! 


Strax innan nyår var vi på bröllop. Karin, min kusin gifte sig med sin Fredrik. Hon är dotter till min mammas bror. Hon var så fin. Och det var så mycket kärlek. Det blir värme och kärlek framöver. Det är jag helt säker på. 


Bröllopsmiddag med viltbuffé. Som brudgummen själv jaktat. Hjortytterfilé och rökt hjortskinka, kantarellsås, potatisgratäng och rostad potatis med tillbehör. Herregud så gott. Jägarexamen kanske vore något? Alla jag hade till bords hade en iallafall. 


Några av kusinerna saknades; Carina och Peter. Men vi andra fastnade på ett kort. Detta var det bästa av dem alla tyckte jag. 


Ett helt år med nya möjligheter. Vart tar jag/vi vägen? Som vanligt hoppas jag på förhoppningar istället för löften. Tror att ordet planering blir ledordet 2013. På alla plan; personligt och för familjen. Och på spontanitet! Lev livet! Sedan fortsätter vi med förhoppningen om att vara social med vänner i år också. Och där har vi redan kommit en bit på vägen. Mer om det en annan dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar