På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 12 januari 2013

Fredagssvepet vecka 2


Det blir repris på sommarens höjdpunkt. men i Italien i år. Pisa, here we come!


Och tänker att jag och min lilla familj är bortskämda med fina vänner. Som jag trivs med och blir varm i hjärtat av när jag tänker på dem. Som får mig och skratta och gråta. Och allt däremellan. Allihopa som finns runtomkring oss. Och tänker att man säger aldrig det; (så nu gör jag det!) we love you all!


Igår var Sigge hos kusin Ingrid. Och lade beslag på hennes synt. Anar att Sigge sjöng "gangnam style". Farmor höll sig framme med kameran och förevigade detta.


En snabb vänd på Ikea bjöd på färginspiration. Kanske tyget skulle kunna funka som duk?


Den röda filten i soffan behöver bytas ut nu när julen är över. Mot en rosa, kanske? Som bara kostade några tior...men jag skäms nästan å prisets vägnar...på rean 59 riksdaler...och tänker på vem har slitit hårt för den lönen. Köpte ingen. 


En klädd sänggavel. Vore det något tro?


Mitt vackra träd. En njutning. Så sprött och vilt på samma gång. 



I blomsterbutiken möttes vi också; äntligen. Ranunklar är jag svag för. I alla färger. 


Nils. Min finaste. 


Första veckan på förskolan har varit tuff för vår trötta Sigge. Trött på morgonen och trött på kvällen och ständigt undrande "e ja ledi ida?". Så den lediga fredagen var efterlängtad. Sov tills han vaknade. Det skulle han behöva göra varje dag...

Nu strax gulaschsoppa med hembakt bröd. Lägg lördag till det. Lycka!

2 kommentarer:

  1. Alltså, det där huset på bilden - är det där ni ska bo? Ser ju helt underbart ut! Italien alltså...

    Den där sänggaveln vill vi ha i vårt sovrum, förresten. Fin som snus om du frågar mig!

    SvaraRadera
  2. Kajsa: just i det huset JA!! Wiii!
    Men visst är gaveln fin! kram

    SvaraRadera