På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 4 december 2012

Sigge trött

 
I natt fick vi besök. En arm runt min nacke och en varm, liten kropp längs hela ryggen. Händer ytterst sällan. Min lilla kärlek. På morgonen är Sigge så trött. Stört omöjlig att få upp. Trots att han sover 12 timmar i sträck. Helt plötsligt inser man där runt 07-snåret att dörren hans är stängd igen och att lampan är släckt. Trots väckningen en stund tidigare. Och han har skönast stil när han sover. Men idag vaknade han på ett ögonblick. Strax efter att Nils frågat om han fick äta upp chokladbiten i sin chokladkalender. Ordet chokladkalender var magiskt imorse. Dansade in och smekte Sigges öra. Häpp. Så var Sigge klarvaken. Kanske borde vi ha chokladkalender hela året? Som jag sa till mannen.


2 kommentarer:

  1. Hej Barfotsgatan!

    Håller med Sigge...chåklaaa måste man ju bara ha;) Kul att du börjat med tennis. Skulle jag också behöva, blir mest filmyskvällar i soffan just nu. Vi har fått massor snö här uppe och idag var en underbart fin solig vinterdag. Pulkabacken gick varm på jobbet. Hoppas på fler! Såg såna däringa fina glaskupor på Em för ett tag sen. Mkt dekorativa. Ha en go helg. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske hade jag också hoppat upp ur sängen om jag fick choklad varje dag? Så himla kul med tennis; rekommenderas! Jag hoppas också på kyla länge, länge. Då skall jag kolla in den butiken; webshop kanske? Fin helg på dig. kramar Anna

      Radera