På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 28 december 2012

Fredagssvep vecka 52/julafton och så!

 
På julafton piffade vi oss. Jag och Sigge.
 

Tomten kom på avtalad tid. Nils var så omhändertagande och Sigge blyg.


Sedan släppte det.

 
Några kaosartade minuter inträffade.

 
Att få saker på sin önskelista är lycka, minst sagt. Nils var "jättenöjd" med sina julklappar.

 
Sigge har ju lätt för att dölja sina känslor vilket alla vet som känner honom. När han insåg att den största klappen var till honom gick han i spinn totalt. Minuterna innan var han sur...
 
 
Nils hade smusslat och fixat egna presenter från fritids. Och skrivit själv. Äskar dig, gullunge.
 
 
Den är både mysig och lite rolig
och går helt i stil med vår övriga bolig
Vacker att se på och det är ju tur
för närmre än så här kommer du inte ett husdjur
 
Min fina man hade rimmat på alla julklappar till oss vuxna. :-)
 
Och jag med.
 
 
Dagen efter. I mysdressar. I farmor och farfars säng. Som man kan köra upp och ner. Hela tiden om man vill. Båda har favoritjulklapparna med där i röran.
 
 
Tillbaka på Barfotsgatan. Några har haft den här vyn i några dagar.
 
 
Andra har haft den här vyn från soffan.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar