På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 20 december 2012

Julcafé

 
Så dagarna flyger förbi. Nyss söndag och blogginlägg och så helt plötsligt torsdag... Dagens bästa är att vi nu har jullov. Allihopa i familjen! Det är en efterlängtad ledighet. Till och med min morgonpigge Nils har varit seg och trött på morgonen. Sigge än värre. Just nu gör vi inget särskilt; bara är hemma och var och en gör det den vill. Nils slappar på sitt rum och Sigge diskar. En sysselsättning som Sigge alltid frekvent ägnat sig åt och gillat. Jag surfar och skall strax lägga mig på soffan en stund. Underbart! Ikväll skall vi klä granen och äta upp julgodiset vi köpte på Nils fritids när det var jul-drop-in-café härom eftermiddagen. Försäljningen hade gått lysande och 4-siffrigt blev summan. Pengarna brukar gå till en utflykt eller liknande. Förra sommaren åkte hela gänget till Borås Djurpark! Härligt med personal som engagerar sig och gör sådant för ungarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar