På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 23 december 2012

Julafton igen!


Igår var det dags att fira med jul med kusinerna Ella och Moa. Familjen hade pyntat sitt hus så fint och dukat vackert och det var en mysig stund vi fick tillsammans.


Jag bidrog med några småsaker till julbordet men syster hade fixat det mesta. Den där goda inlagda strömmingen hon gör äter jag alltid för mycket av. Och det är jag inte ensam om.


Alla kusinerna på bild. Uppsluppna inför stundande julklappsutdelning. Sekunden senare var ungarna helt i oordning igen. Det gäller verkligen att vara med med kameran i högsta hugg.


Nils är van julklappsläsare nu och gjorde i vanlig ordning ett strålande jobb. Julklappsutdelarna var också redo för sitt jobb.


Moa gav upp först. Kolla läget och säga en massa roliga saker är mer hennes grej. Hon och Sigge står alltid för underhållningen.


Riddarrustningen var uppskattad av Sigge. Han går in för sin roll till fullo. Kolla blicken.


Nils drog sig tillbaka en stund och byggde ihop sin byggsats. Och idag längtade han efter sin byggsats som vi lämnat kvar i Kungälv när vi igår eftermiddag styrde mot Smögen. Där vi nu är och väntar på tomten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar