På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 13 december 2012

Lucia 2012

Idag har jag varit i Kungälv kyrka och sett och lyssnat på luciatåg. Drygt 100 fina ungar. Som sjöng så fint. Denna sången är den finaste av alla tycker jag.
 
Fick en tår i ögat när jag tänkte på dig, lilla mamma. Där i kyrkan där det var värme, ljus och sång. Så som det var, då innan. Ingen dag utan en tanke på dig. Kramar.
 
Julen är här
Stjärnorna faller i natten nu
himlarna sänker sig ner över jorden
Och när stjärnans bloss tänder sitt ljus hos oss
brinner en låga klar i hela Norden

Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här
i våra mörka länder
Kom, låt oss ta varandras händer
när julen är här

Och jag vill tända en stjärna till
den som har frusit och gått vill i världen
För den som inte finns hos oss
tänder vi nu ett bloss
brinner en låga klar
Kom hit, här är den

Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här
i våra mörka länder
Kom, låt oss ta varandras händer
när julen är här
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar