På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 12 december 2012

Sigge söt


Sigge busar. Sötast i sin fina peppekaksdräkt! Stod så stilla med händerna knäppta som en Lucia på led bredvid sina kompisar. Förutom när han rättade till ett par korviga kalsonger ett par gånger. Antar jag att det var. Sjöng gjorde han också emellanåt. Sedan blev det fika. Som han turligt påmint mig om både kvällen före och morgonen innan. För fika är viktigt. Viktigt mys. Glad Lucia på er!
 
Oj, så långhårig han börjar bli. Det lockar sig ordentligt runt mösskanten nu. I leksaksaffären härom helgen pekade tomten på Sigge och undrade om inte "den lilla flickan ville komma fram och få en paket". Sigge tittade snopet på tomten med blicken "Vem snackar du med!".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar