På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 26 april 2011

Påskgubbe och påskkärring!


Här blev det en lång påskpaus! Helt enkelt för fint väder för att hinna blogga! Tänkte iallafall dela med mig av några bilder från vår fina och mysiga påskhelg på Smögen hos Nils och Sigges farmor och farfar. Kusinen Ingrid var också där till Sigges stora glädje. På påskaftonens förmiddag gick de två ut och påskade och fick MASSOR av godis så Sigge hade nog tryckt i sig minst ett kilo godis innan lunch... Nils ville inte följa med då det istället för påskägg delades ut en påskpresent med en legobyggsats vilket han mycket hellre ägnade sig åt. Mer bilder kommer imorgon, nu måste jag ta kväll efter jobb och kvällsmöten! So long amigos!





1 kommentar:

  1. Vilka härliga påskbilder och vad rolig att se att det fortfarande finns barn som går påskkärring och påskgubbe idag. Här hos oss har de varit osynliga under många år och det är lite trist. Jag minns ju själv hur kul jag tyckte det var att gå påskkärring på mormor och morfars gata då jag var liten. Hur jag målade små kort och laddade upp med sånger att sjunga. Hrm, kanske fick jag ihop så mycket godis för att de ville bli av med mig? ;)

    Njut av en fin Valborg tillsammans med familjen kära Anna och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera