På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 13 april 2011

Trappräcke

Bilder från www.stadshem.se


Via Trendensers blogg häromveckan fick jag syn på de här bilderna och då visste jag direkt att så skall vårt räcke till vår trapp i hallen se ut! Furuspaljen som sitter där idag vill vi ha bort! Det finns verkligen inte något fint i den alls!


Det har varit ett långt dividerade kring räckets utseende; har kvar spaljen och måla om den (NEJ!), annat alternativ i trä, annat alternativ i glas, annat alternativ i plexi eller något i metall. Nu är det iallafall bestämt att som ovan skall räcket se ut. Så för några dagar sedan var smeden här och vi gick igenom detaljerna. Tror verkligen att det kommer bli supersnyggt!

Tänk att emellanåt är det verkligen bra att jag läser en massa bloggar.... ;-)

4 kommentarer:

  1. Vad skönt när allting faller på plats, bloggar e ingen skit de;) bra inspirationskällor!

    SvaraRadera
  2. Internet är fantastiskt på det viset. Det går verkligen att hitta ALLT genom ett enda litet klick. En outtömlig inspirationskälla. Det ska bli så spännande att få följa ert renoveingsarbe och se hur det kommer att se ut till slut. :)

    Ha det gott vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vackert! Verkligen.

    SvaraRadera
  4. Alla: hoppas och tror att det kommer bli as-snyggt! ;-)
    //Anna

    SvaraRadera