På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 11 april 2011

Livskvalitet





Alla har vi ju stunder i vardagen då vi får möjlighet att fylla på energi. En del påtar i trädgården eller tar en promenad och det gäller även för mig. Dock är de stunderna svåra att få till emellanåt. Nu är iallafall min favorit-påfyllnadsstund tillbaka. Hemkomna från jobb och förskola på eftermiddagarna, innan middag och läggning. Den där underbara stunden på altanen i solen då vi bara umgås och hämta igen energi och kärlek! Idag var det en sådan dag! Jag är glad!


3 kommentarer:

  1. Och jag räfsade i trädgården en timme efter middagen. Ljuvligt!

    SvaraRadera
  2. Tid på altanen i solen är verkligen kvalitetstid, härlig tid vi har framför oss nu :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Så fint vårtecken! Visst är det härligt nu, i alla fall de stunder solen skiner.

    Du frågade om häck och markduk. Vi har inte kommit längre ännu, dvs markduken är ännu inte på plats. Vi har inte riktigt diskuterat om vi ska ha något ovanpå det. Jag antar att det mest är en estetisk fråga. För att hålla markduken på plats finns det nog andra möjligheter, det finns nog såna metallöglor man kan sticka ner och jag tyckte maken även pratade om någon form av "plastspikar". Men som sagt, jag vet inte hur vi gör. Vi får nog sätta markduken på plats först, så får vi se hur vi känner ang. att dölja den sedan.

    SvaraRadera