På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 21 juli 2010

På besök i Hamburgsund



Semester är härligt! Vi njuter till fullo av att vara lediga och tar dagarna lite som de kommer; ungarna kommer i säng för sent, matrutiner à la hejkon bacon och alldeles för mycket glass!! Igår styrde vi iallafall mot Hamburgsund för att träffa min fina syster som hade födelsedag. Det blev paketöppning och syster fick också ett paket från Svenskt Tenn som hon blev väldigt glad för. Jag lade beslag på trötta Moa och fick mig lite gos innan lunchen. Åh, vad bebisar luktar gott! Hon var inte vaken mycket, bara korta stunder utan sov som en stock i sin vagn på balkongen där det blåste friskt i princip hela dagen. När lunchen var avklarad var det dags för en liten en båttur. Vi tog en sväng i kanalen men fick hoppa över att åka runt Hamburgö då det var för mycket sjö. Pappa släppte av oss vid Pluret; en barnvänlig badplats där vi fikade och badade några timmar. Vi hade det så mysigt och avslappnat! Väl hemma avslutades kvällen med pizza och jordgubbstårta (jordgubbar=bubb-bubbar enligt Sigge!). Stackars morfar fick snällt dela med sig av sin till två hungriga barnbarn (som innan ätit av sina egna...)! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar