På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 26 juli 2010

Ännu en dag för bad!

I lördags hade vi besök av fina vänner som kom hit över dagen. Vi tillbringade det mesta av dagen i sjöboden där ungarna badade i poolen och givetvis fiskade krabbor. Det var ena stora rackare som slank ner i hinken till slut! Hela dagen sken solen från en klarblå himmel och hos oss på bugången läade det fint på det så i övrigt lite blåsiga Smögen. Ett dopp i havet hann vi också med men nog var det lite kallt; det tyckte nog alla! Sigge gick i till knäna och skriade sedan som en galning "kaaaallt, kaaaallt!!" och ville upp! När Nils väl kommit i tyckte han det var jätteroligt vilket kändes bra efter att det på simskolan för två terminer sig låste sig totalt för honom och han ville absolut inte kommma under vattnet för att sedan inte vilja bada alls på slutet! Vi tog en lång paus från badandet och det första han frågade när vi kommit upp från doppet var om vi snart kunde bada igen! :-) Allt har sin tid... Det bästa med dagen var iallafall att Nils fick lekt av sig för han saknar allt vardagslivet med förskola och kompisar, det märks! "Mamma, tror du att mina kompisar längtar efter mig?" och "När ska jag till förskolan igen?".



1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Vad härligt ni har det. Sommaren när den är som bäst. :)

    Vad roligt att Nils har fått tillbaka badglädjen igen. :)

    Vilken fin header du har Anna. Jättefin! :)

    Sköt om er i solen!
    Kram Lotta

    SvaraRadera