På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 16 juli 2010

Jag har ärvt ett skåp!



Dagarna och kvällarna bara flyger förbi...och bloggen förblir orörd! Har massor att dela med mig av men de ljuva sommarkvällarna spenderas med fina vänner och dagarna fylls med pyssel kring huset. Det fixas och målas och ställs iordning! Så skönt! Det blir uppdateringar på det längre fram.... Iallafall, i takt med att det städas och organiseras åker möbler ut och andra/ny möbler kommer in; de möbler som jag hoppas blir permanenta i vårt hus! Skåpet ovan har jag ärvt av min farmor som nu inte tyckte sig ha plats för det längre i sin nyrenoverade lägenhet. Fint i sin enkelhet och med sin speciella doft som alltid funnit i det... Just nu är det fyllt med Nils och Sigges pysselsaker för det ritas stup i kvarten. Redan knökfullt! Vet inte om jag lska låta det vara orört eller om det skulle behöva sig en omgång färg...lutar nog åt det förstnämda. Hela skåpet förknippar jag med somrarna och besöken på Kärraby strax utanför Hamburgsund där vi kusiner drog runt på farfars skrot och gjorde oss ovän med gubben som inte uppskattade att vi tjuvade grejor till våra kojor i skogen runt om. Farmor som stod i köket och lagade mat och ALLTID hade efterrätt efter lunch och middag! Härliga minnen som nu finns i mitt hus!
Läser mina favoritbloggar men har inte i den utsträckning jag vill tid att kommentara...lovar bättring! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar