På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 30 mars 2012

Fredagssvep vecka 13


Tycker det är ursnyggt med nagellack. På andra. Men idag fick jag för mig att blinga mig själv lite. I sällskap med redan sönderbläddrad reklamkatalog gick det som en dans. Tror banne mig att fredag måste innebära nagellack från och med nu!

Passar bra att ta fram den gröna filten vid den här tiden på året. Piffar fint men mest i syftet att skona den vita soffan från ligisternas smutsiga byxor...yeah, nu är våren här på riktigt!

Ligisternas påskpyssel väller in...mer återstår anar jag!

Bild från www.imdb.com

Ikväll har Nils önskan sedan länge gått i uppfyllelse; vi har sett Tintin. Det blev mys vi tre. Sigge fick gå och lägga sig innan filmklubben satte igång. Ibland behövs mys med en i taget.


Bild från www.svenssons.se

Krokar till hallen är nu inköpa efter dagens turné. Fast i annan kulör; vita blev det. Kan man någonsin få för många krokar i en hall? 

Bild från www. marrakechdesign.se

I sunkbadrummet ligger nu fyra provplattor. Jepp. Det gör det. Dagens turné tog oss även till sådana ställen. Tills Sigge välte en hög med grejor på en lastpall. Inget gick sönder men mamman blev hastigt svettig under armarna. Efter det så åkte vi hem. Bums.

Bild från www.kanalnio.se
Åh, vad jag är redo för Mad men igen. Söndag kväll. Serien är så galet bra. Don Draper. Ses på söndag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar