På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 5 september 2009

Goa släktingar!

Idag var det så äntligen dags för släkten från Trollhättan (på min pappas sida) att komma till Barfotsgatan på besök. Massor med superfina presenter kom gänget med; kläder till alla barnen (Nils, Sigge och Ella) och även en orkidé som nu förgyller mitt tråkiga kök! Skall vårda den ömt! Det blev massa prat och husesyn och fika och ännu mer prat! Det var längsedan vi sågs så det fanns massor att prata om. Nils och J (barnbarnet som är lika gammal som Nils som också var med!) lekte både ute och inne och J är lika tågtokig som Nils så han hade fullt upp med att kolla in alla tågen...i sällskap av Sigge givetvis.

Nu är det lugnt och tyst i huset och vi har ätit en bit mat och på teven går filmen "Forrest Gump" som vi hamnat framför. Det är verkligen en härlig film...trots att jag sett den massor av gånger så rör den mig till tårar!

1 kommentar:

  1. Åh, den filmen gillar jag oxå. Tack för igår, Johannnes babblade på hela vägen hem om Nils fina tåg...och om lillebror Sigge;)En fikafrasse och en liten "ångvält" ha,ha,ha så goa dom är.Jag känner mig smått hörselskadad här idag, gårdagens match bjöd på högsta dramatik och med det en skrikande, vrålande sambo!!! Ha det jättebra...hörs igen:)

    SvaraRadera