På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 25 januari 2009

En grå dag

Frukost på rad

Leksaker och morfar

Igår kväll efter Nils lekis & plaskis åkte vi till Uddevalla för att träffa pappa. Nils somnade innan vi svängde ut på motorvägen medan Sigge tappert kämpade ända till Ljungskile. Vi trodde nog att det skulle bli två extra killar vid kvällsmyset framför teven men Nils orkade bara berätta om sitt simbad där han hade gått på plankan och att han hade med sig "koladbollar" som han bakat. Sedan ville han gå och lägga sig. Sigge däremot var pigg som en mört efter "power-napen" och jollrade glatt till klockan halv tio.

Idag vaknade vi till en grå dag. Ute regnade det och efter frukosten packade vi in oss i bilarna och åkte till Sigelhults kyrkogård där mamma ligger begravd. Om två dagar, på tisdag, skulle hon fyllt 64 år och det var också av den anledningen vi åkte till Uddevalla denna helg. Mamma älskade tulpaner och på hennes födelsedag brukade hon bli grattad med mängder av buketter med tulpaner. Givetvis skulle det vara så i år också.

Monika 27/1 1945 - 15/9 2008



Det är väldigt fint där hon ligger tycker jag även om det nu ser grått och kallt ut. Hon har utsikt över en liten sjö och i en slänt bortanför sjön gick det hästar och betade på en äng tidigare i år.
Jag och Sara blev kvar en stund och pratade lite med mamma. Det är väldigt känslosamt att komma till hennes plats så det var stundtals mycket sorgligt. Trots saknaden och allt det ledsna kändes det lite bättre när jag gick därifrån trots att himlen fortfarande var grå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar