På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 13 januari 2009

Knip!


Idag var det så äntligen dags för Nils att gå till dagis igen. Precis ur bilen möts vi av Nils bästa kompis som berättar att idag skall de dansa ut granen. Nils svarar honom inte direkt utan bästisen påpekar glatt igen dagens begivenheter varvid Nils säger: jag hör vad du säger... Innan jag hann gå därifrån var de i full gång med att måla med en pensel på en vägg tillsammans. Enligt fröknarna hänger de ihop mest hela tiden, de har iallafall koll på var den andre är och de brukar ibland både kramas och pussas då de ses på morgonen och då de skiljs åt på eftermiddagen. Oftast är det inte så jättepopulärt att gå med hem och då brukar jag bli mött av antingen Nils som demonstrativt säger/skriker: -gå bort! eller så möts jag av bästisen som upplyser mig om att: -Nils vill inte ha dig!....

Sigge vill iallafall ha mig! Han har idag knipit igen sin lilla mun för allt vad han varit värd då jag försökt mata honom. Päronpurén var väl helt ok men sedan var det tvärstopp. Jag får surfa ut på nätet och se om det finns några tips.

Jag och Sigge har annars tagit det lugnt idag. Vi har varit och handlat och det känns som matbutiken är mitt andra hem. Jag gillar inte mitt andra hem... Vi har också tagit tag i stryktvätten och det är tur att mitt strykjärn är så fint annars hade det aldrig fått se dagens ljus. Jag har nämligen ett strykjärn som är....rosa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar