På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 16 februari 2016

Sportlovsaktiviteter




Hann inte klart med min manet innan någon annan också ville färglägga maneter. Jag och Sigge har invigt min målarbok med temat havet. 


Strålande sol och några minusgrader. Underbart på skridskoisen. Sigge hittade direkt några kompisar från skolan och jag vände näsan mot solen en lång stund.


Båda har sorterat sina kulor. I väntan på våren. Nja, Den dröjer nog en stund till. 

Imorgon blir det simkurs igen för Sigge. 5 dagars intensivkurs på sportlovet. Och det går kanon. När ungen väl kommer i. ;-) 

Och Nils då? Han är med kompisar. För på skolvardagarna blir det inte så mycket av den varan. Läxor och träningar och ganska långa skoldagar tar på krafterna. Härligt att det nu finns mycket tid till vänner då.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar